Hoeveel inch is voor mij geschikt? Het bepalen van de juiste fietsmaat is afhankelijk van uw lengte, wij verwijzen u graag door naar onze matentabel voor nadere informatie en ondersteuning. Kan ik de fiets wel zelf monteren? Onze fietsen zijn bij levering voor 90% gemonteerd. Om het risico op transportschade te verkleinen worden de fietsen in doos geleverd. De montage van de fietsen bestaat bij de meeste fietsen hoofdzakelijk uit het monteren van het voorwiel, de trappers, het stuur en het zadel. Dit zijn eenvoudige handelingen waarbij wij middels handleidingen en filmpjes op onze website de juiste ondersteuning bieden. Hoe wordt er verzonden en hoelang duurt het? Afhankelijk van de door u bestelde fiets vindt verzending binnen Nederland plaats met UPS, DHL of GLS. Popal fietsen worden geleverd met UPS, onze overige fietsen worden grotendeels geleverd met DHL. Over het algemeen geldt: Fietsen op werkdagen voor 12.00 besteld is de volgende dag. Met uitzondering van vrijdag. Fietsen besteld op vrijdag worden op maandag geleverd. Helaas zijn wij afhankelijk van meerdere partijen, hierdoor kan het in een enkel geval voorkomen dat de fiets iets later geleverd wordt. Zou u in dit geval gelijk contact met ons willen opnemen zodat wij de vertraging tot een minimum kunnen beperken. Bakfietsen, elektrische fietsen en driewielers worden verzonden met een speciaal transport, daarbij worden deze fietsen vooraf grotendeels gemonteerd. De levertijd van deze fietsen bedraagt gemiddeld 3-5 werkdagen. Wat zijn de verzendkosten? Wij berekenen géén verzendkosten voor het verzenden van onze fietsen binnen Nederland. De prijzen op onze website zijn transparant zonder verder bijkomende kosten. Wij verzenden ook fietsen naar Belgie, de kosten hiervan bedragen 19.95 euro, nadere informatie over de verzending vindt u door hier te klikken. Hebben jullie een showroom, waar ik de fiets kan uitproberen? Wij hechten belang aan het aanbieden van mooie fietsen voor een goede prijs. Om deze reden proberen wij de kosten zo laag mogelijk te houden en hebben wij geen showroom. De fietsen worden direct vanuit een centraal distributiecentrum verzonden. We zijn druk bezig met de innovatie van onze website waarin we u een zo duidelijk mogelijk beeld van de producten willen bieden. Momenteel is dit in de vorm van foto’s en omschrijvingen, in de toekomst zullen hier ook filmpjes aan toe worden gevoegd. Wanneer u bijvoorbeeld twijfelt over de juiste maat van de fiets verwijzen wij u graag naar de vraag ‘welke maat fiets past bij mij?’.   Wat zijn de betalingsmogelijkheden? Bij fietsen op fietsen bieden wij verschillende betaalmethodes aan, onderstaand zullen wij deze nader toelichten. Ideal  Wanneer u kiest voor de optie ‘betalen via Ideal’ wordt u vanuit onze website doorgelinkt naar uw persoonlijke bankomgeving. Ideal is een vertrouwde betaalwijze, waarin u op een veilige, bekende en verrtouwde wijze uw betaling kunt voltooien. Het voordeel is dat uw betaling direct bij ons verwerkt wordt waardoor wij de fietsen zo snel mogelijk kunnen verzenden! Betalingen via Ideal zijn mogelijk waarneer u bankiert bij een van de onderstaande banken; – Abn Amro – Asn Bank – ING Bank – Rabobank – Triodos Bank – SNS Regiobank – SNS Bank – Frieslandbank – Fortis Bank Paypal, ook voor VISA & Mastercard Betalen via Paypal werkt eenvoudig, snel en vertrouwd. Met uw paypal wachtwoord en emailadres kunt u binnen enkele klikken uw betaling voltooien. Daarnaast biedt Paypal de mogelijkheid betalingen via VISA of Mastercard te plaatsen. Betaling via Paypal worden direct verwerkt waardoor wij de fietsen zo snel mogelijk kunnen verzenden. Overschrijving via bank Wanneer u de voorkeur geeft aan betaling via bankoverschrijving is dit mogelijk via de optie ‘bankoverschrijving’. Na het plaatsen van uw bestelling ontvangt u een email met hierin de betaalgegevens. Na ontvangt van de betaling zullen wij de fiets verzenden. De verwerking van de betaling kan enkele dagen in beslag nemen, houdt u hierdoor rekening met een langere verzendingstijd. MisterCash (voor Belgie) Mistercash is de populairtse betaalmethode in Belgie. Hierbij is uw fysieke bankpas zowel on-line als off-line te gebruiken als betalingsmiddel. Betalingen geplaatst met mister Cash zijn gegarandeerd en direct bevestigd. Een betrouwbare, veilige manier van betalen welke direct verwerkt wordt bij ons waardoor wij de fietsen zo snel mogelijk kunnen verzenden. Sofort Banking (voor Duitsland)  Middels SOFORT is het mogelijk online bestellingen te betalen binnen de aparte SOFORT omgeving. Deze manier van betalen wordt met name in Duitsland veel gebruikt. SOFORT verwerkt uw betaling binnen 2 werkdagen aan ons waarna wij de fiets kunnen verzenden. Hoe kan ik per VISA & Mastercard betalen? Betalingen kunnen bij ons gedaan worden via VISA of Mastercard. U kiest bij het afrekenen voor een van de betaaloptie. Hierna wordt u doorverwezen naar uw vertrouwde betaalomgeving vanwaaruit de betaling plaatsvindt. Zijn alle fietsen op de website leverbaar? Wij streven ernaar het aanbod op de website zo actueel mogelijk te houden. Dit betekend dat in principe alle fietsen leverbaar zijn. Helaas kan het een enkele keer voorkomen dat wij een fiets niet kunnen leveren omdat de voorraad nog niet juist is bijgewerkt. Wij doen ons uiterste best dit te voorkomen! Zijn jullie ook telefonisch bereikbaar?  Voor overige vragen zijn wij van maandag tot en met vrijdag van 09.00 – 17.00 te bereiken op het telefoonnummer: +31854016381. De meest gestelde vragen vindt u terug op deze pagina. Zit er garantie op de fietsen?  Op alle fietsen zit een jaar fabrieksgarantie op het frame. Echter bieden wij deze garantie niet op de lopende onderdelen; wielen, banden, ketting, stuur, versnellingen, etc. Ook roestvorming valt niet onder de garantie. Wij adviseren u altijd de fiets in te spuiten met silliconenspray, dit is een goede manier om roest tegen te gaan, met name bij de fietsen met een stalen frame biedt dit een goede bescherming. Daarnaast bieden wij een week garantie bij schade die is ontstaan als gevolg van het transport, meer informatie hierover vindt u onder het kopje ‘mijn fiets is met schade of incompleet geleverd’. Meer informatie over onze garantie voorwaarden vindt u hier. Hoe kan ik mijn fiets het beste onderhouden? Het is erg belangrijk uw fiets goed te onderhouden. Om roest te voorkomen adviseren wij uw fiets zo veel mogelijk droog en beschut te plaatsen. Daarnaast advisren wij de fiets in te spuiten met bijvoorbeeld siliconenspray, dit biedt een beschermlaagje. Controleer regelmatig de bandenspanning, let op dat de banden niet te hard zijn! Daarnaast is het belangrijk regelmatig de ketting en kabels te smeren om uw fiets soepel te laten lopen. Onderstaand een aantal handige tips van onze leveranciers! – Maak de fiets regelmatig schoon. De fiets/ketting kan namelijk slecht tegen vuil en pekel. Gebruik uitsluitend warm water met een milde vloeibare zeep en een katoenen doek voor de grote oppervlakken. Gebruik geen hogedrukspuit, hierdoor kan je delicate onderdelen beschadigen. Spuit de ketting als deze schoon is licht in met siliconenspray. – Laat de fiets goed drogen. Poets de fiets met een droge doek zodat je het restvuil ook verwijderd. Maak met name velgen en spaken goed schoon. Bouten kun je het beste invetten met wat vaseline. Geef de fiets een extra beschermlaag met siliconenspray. Vet aluminium, chroom en stalen delen in met zuurvrije vaseline om oxidatie tegen te gaan. – Zorg dat je bij het schoonmaken je verende voorvorken vermijdt en gebruik geen bijtende middelen zoals chloorbleek. Mijn fiets is met schade of incompleet geleverd, wat nu?  Wat vervelend dat u problemen ervaart met uw fiets! Helaas kan het in sommige gevallen voorkomen dat een fiets incompleet of door ruw transport met schade wordt geleverd. Indien dit bij u het geval is, willen wij u vragen hier foto’s van te maken en met een begeleidende email naar ons toe te mailen. Wij zullen aan de hand daarvan actie ondernemen om het probleem te verhelpen. U kunt deze email richten aan info@fietsenopfietsen.nl. Meer informatie is te vinden op onze schade pagina. Ik heb de verkeerde fiets geleverd gekregen, wat nu?  Uiteraard zullen wij dit zo snel mogelijk met u oplossen. Het beste kunt u ons een email sturen waarin u een beschrijving geeft van de ontvangen fiets, met hierbij uw bestelgegevens het liefst voorzien van een foto. Wij zullen direct contact opnemen met de leverancier om de omruiling in te plannen. Het is belangrijk dat u de foutief ontvangen fiets in de originele doos laat zitten. Ik heb een slot, krat, helm of andere accessoire bij mijn fiets besteld, deze zijn al geleverd maar mijn fiets nog niet? De fietsen en de accessoires worden door 2 verschillende distributiecentra verzonden. het kan dus zijn dat deze op een ander tijdstip geleverd worden. Veel van onze sloten en accessoires hebben een snellere levertijd dan de fietsen. Het kan hierdoor voorkomen dat u deze een dag eerder ontvangt dan de fietsen. Ik wil mijn fiets retourneren, hoe werkt dit?  Indien u uw fiets wilt retourneren kan dit binnen 14 dagen. U kunt het beste een email sturen naar info@fietsenopfietsen.nl wij zullen u dan de verdere procedure uitleggen. Afhankelijk van het type fiets hanteren wij verschillend retourprocedures. Wij bieden de mogelijkheid de fiets bij u thuis op te laten halen, een andere mogelijkheid kan zijn dat u de fiets retourneerd via POST NL pakketservice, de kosten hiervan bedragen ongeveer 17 euro. Het is voor retournering belangrijk dat de fiets ongebruikt in de originele doos wordt geretourneerd. Hiermee wordt de kans op transportschade zoveel mogelijk beperkt. Ik heb mijn fiets geannuleerd of teruggestuurd. Wanneer krijg ik mijn aankoopbedrag teruggestort?  Zodra wij de fiets ongebruikt en onbeschadigd hebben ontvangen zal de fiets worden gecrediteerd. De creditering van uw fiets vindt binnen 5 werkdagen na ontvangst plaats. Privacy Persoonlijke gegevens van klanten en bezoekers worden met de grootst mogelijke zorgvuldigheid behandeld en beveiligd. Slotenspeciaalzaak.nl houdt zich in alle gevallen aan de eisen die de Wet bescherming persoonsgegevens stelt. In het kader van de dienstverlening, wanneer u een product besteld, andere diensten van fietsenopfietsen.nl lafneemt, legt helmonline.nl gegevens vast. Deze gegevens worden gebruikt voor de uitvoering van de bestelling, haar dienstverlening en om u van haar (nieuwe) producten en diensten op de hoogte te houden Klachten? Het is natuurlijk vervelend als u een klacht heeft over de dienstverlening zoals u die ervaren heeft.Toch vragen wij u vriendelijk om uw klacht via de e-mail aan de afdeling klantcontact door te geven. Onze medewerkers van de afdeling klantcontact zullen de klacht bekijkenen proberen naar ieders tevredenheid de klacht op te lossen.

Veelgestelde Vragen

Bestellen

Bestellen

  • » De fiets is alleen te reserveren, wat betekent dit voor mij?
  • » Hoe bestel ik een fiets op Matrabike.nl?
  • » Kan ik mijn bestelling annuleren?
  • » Kan ik mijn bestelling nog wijzigen nadat ik mijn bestelling heb geplaatst?
  • » Kan ik mijn bestelling ook afhalen?
Betalen

Betalen

  • » Kan ik “De Nationale Fietsbon” bij jullie inleveren?
  • » Kan ik betalen met Ecocheque of Eco Pass?
  • » Met welke betaalmethodes kan ik betalen?
Bezorgen

Bezorgen

  • » Bezorgdagen en tijden
  • » Bezorgen jullie elektrische fietsen ook gratis thuis?
  • » Bezorgen jullie ook gratis op zaterdag?
  • » Bezorgen jullie ook in België?
  • » Geldt de gratis bezorging in heel Nederland en België?
  • » Hoe wordt mijn fiets afgeleverd?
  • » Kan ik mijn bestelling online volgen met Track en Trace?
  • » Kan ik mijn bestelling op een ander adres laten bezorgen?
  • » Wat is de levertijd van mijn bestelling?
  • » Wat zijn de bezorgkosten van mijn bestelling?
Fietsverzekering

Fietsverzekering

  • » Hoe kan ik mijn nieuwe fiets verzekeren?
  • » Ik heb een fietsverzekering en mijn fiets is gestolen, wat moet ik nu doen?
  • » Waar kan ik het framenummer van mijn fiets vinden?
  • » Waar kan ik het sleutelnummer van mijn slot vinden?
Over de fiets

Over de fiets

  • » Hoe bepaal ik mijn framemaat?
  • » Hoe wordt mijn fiets afgeleverd?
  • » Kan ik de fiets makkelijk zelf monteren?
  • » Waarom zit er korting op jullie fietsen?
Ruilen en Retourneren

Ruilen en Retourneren

  • » Hoelang duurt het voordat ik mijn geld ontvang bij een retour zending?
  • » Kan ik mijn bestelling ruilen of retourneren?
  • » Kan ik mijn fiets omruilen in de winkel?
Service en Garantie

Service en Garantie

  • » Heb ik garantie op mijn fiets?
  • » Hebben jullie een haal- en brengservice?
  • » Hoe werkt onderhoud en reparatie?
  • » Ik wil graag persoonlijk advies voordat ik een fiets aanschaf, kan dit?
  • » Waar kan ik het framenummer van mijn fiets vinden?
  • » Waar kan ik terecht met een technische vraag?
  • » Wat is carry-in garantie?
Veiligheid en Privacy

Veiligheid en Privacy

  • » Cookies, wat zijn dat eigenlijk?
  • » Wat is Thuiswinkel Waarborg?
Winkels

Winkels

  • » Hebben jullie ook winkels waar ik direct een fiets kan kopen?
  • » Kan ik een fiets reserveren en ophalen in de winkel?
  • » Kan ik ergens een proefrit maken?
  • » Kan ik mijn bestelling ook afhalen?
  • » Wat zijn de openingstijden van jullie winkels?
  • » Zijn de aanbiedingen op jullie website en in de winkels hetzelfde?
  • » Zit er een levertijd op een fiets die ik aanschaf in één van jullie winkels?
Print Friendly, PDF & Email

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *